Samwise 2012.06.26. 00:31

Az én utam

250px-Spain_Leon_-_Santiago_Shell_1.jpg(Fésűs kagyló egy város utcakövén)

  A legenda szerint a térítés vezette Szent Jakab apostolt Galíciába. Jó érzéssel tölt el, mikor elgondolom, hogy utam Spanyolország védőszentjének sírjához vezet. Ezt szeretném olyasféle módon dokumentálni, melyből az itthon maradottak, a lélekben, vagy fizikailag kalandvágyók építkezhetnek. Itt szeretném egyúttal megjegyezni azt is, hogy ez a blog csakis a lábbal megjárt zarándoklatról szól. Ami utat belül teszek meg - ha sikerül persze- arra ott lesz a naplóm, hogy kiírhassam magamból. Meg sem mernék próbálkozni a lelki megjárás kitárulkoztatásával, hogy abból kapjatok, kapjanak segítséget, élményt, beszámolót.


  14 napom és éjszakám van még, majd indulok. Július 9-re foglaltam repülőjegyet (visszaútra nincs lefoglalva, az majd csak ott). Elképesztő, hogyan rohan az idő, még alig pár hete, hónapja jutottam el a döntésig, hogy menjek, már elérhető közelségbe is van. És annyi még a teendő. Szerencsére a nagyobb dolgok már megvannak: cipő, szandál, hátizsák, hálózsák, kalap, ruhák, stb.. Viszont vannak az apróságok, mert ugye például a repülőre 100 ml-nél több folyadékot nem vihetek fel, vagy éppen ollót, bicskát (mert az utastérbe viszem magammal a csomagom), mind-mind pótolnom kell máshogy, be kell szereznem még szinte nagyon sokmindent, úgymint rendes törülköző, betadin, úti szótár, csipeszek, stb (ezekről később részletesen még írok, a pontos felszerelésről).

  Összeírtam őket, hogy nehogy elfelejtsek valamit, bár az szinte lehetetlen... ugye ismerős. (:

  A készülődés ideje alatt sikerül azért személyesen is néhány beszámolót végighallgatni, és megjárt emberek tanácsait feljegyezni. Apró örömök, mégis sok, hihetetlen sok erőt adnak.

  A több mint 900 km végigjárása nem kevés időbe fog beletelni. Ha tudom is majd teljesíteni a napi 'adagomat' végig, amit magamnak 30 kilométerként tűztem ki, akkor is, pihenőnap nélkül 4 és fél hétbe telne megjárni. Olyat nem tudok elképzelni, hogy pl hetente minimum egy pihenőnapot ne tartsak, és akkor még az esetleges balesetek, vagy gondoljunk jobbra, egy város jobb megismerése miatti napokat bele se számoltam. Mindenesetre van rá 7 és fél hetem. Nem szeretném végigrohanni, nem azért megyek. Igazság szerint jobban húz a szívem a 7- felé, mint a 4-hez. Ezért nincs meg a visszaútra a jegyem, hogy elkerüljem a korlátok közé szorítást

  Persze ez még csak elképzelés. Hogy az út mit hoz, 4 hét, vagy éppenséggel 7 úgyis ott derül ki.

  Úgyis itt bent derül ki.


Szabó-Mészáros Marcell

süti beállítások módosítása