Samwise 2012.07.03. 23:20

Tervezés (1.)

    Lassan eljön az indulás napja is. A dolgaim, melyeket az útra viszek, vagy éppen szeretnék vinni, már megvannak. Csak egy-két apróság hiányzik (szőlőzsír, naptej például). Az utóbbi napokban sikerült néhány emberrel beszélnem, akik megtették már ezt az utat. És elképedtem mennyi mindent, és milyen érzelmekkel tudtak mesélni. Sok segítséget kap az ember, ha erre az útra készül. Még többet is, mint amire számított, és én nagyon örülök ennek!

   Az Út tervezésének leírását akkor el is kezdeném. Hogyan is fogtam bele, miután eldöntöttem, hogy igen, elindulok. Amibe legelőször ütköztem -szinte minden fórumon ezzel nyitottak-, hogy a súlyra nagyon figyeljünk oda. A hátizsákunk mindennel megpakolva maximum a testsúlyunk 10%-a legyen! Ez az én esetemben, valamivel több, mint 7 kilogramm. Amúgy is 6-7 kilónál szinte lehetetlen kevesebbet vinni. Nem könnyű így pakolni, így tervezni, de az jó, hogy meleg van, és meleg is lesz (várhatóan), és a nyári holmik viszonylag kisebbek, és könnyebbek is. Az sem egy utolsó szempont ugye, hogy mint kézipoggyász a repülőgépre max. 10 kilogramm tömegű hátizsákkal mehetek fel. Persze a személyes határ megáll 7nél, tehát innentől kezdve szelektálunk. Muszáj, mert minden plusz grammot érezni fog a derék, a térd, és könnyebben elfáradhat az ember. Innentől meg a praktikus felszerelésekről olvastam, és kerestem még a legritkább, de hasznos holmikról is információt.

    Ezeket, az alap holmikkal együtt a következő bejegyzésben részletezem.

   Az odaút. Repülővel megyek. A kiinduló állomás Saint-Jean-Pied-de-Port. Sokan Párizsból utaznak le TGV-vel Bayonne-ba, majd onnan egyszerű vonattal SJPdP-ig. Csak a vonatozás (bármennyire is vonz a TGV, és a nyugati vonatozáskultúra) ~100 Euróba kerül. Ezt nem igazán akartam, hiszen a költségeket is azért szeretném már a kezdetektől egy bizonyos minimális szinten tartani. Így a kiszemelt város Bilbao lett, ahová repülő közvetlen járattal (amikor lefoglaltam, kb 4 hete) 65000 jó magyar forintba került volna, de ugye akkor már vonatozhatnék oda-vissza is... Szerencsére egy kis utánajárással sikerült átszállással sokkal kedvezőbben megoldani. Íme:

-Budapest - Róma: 8 465 HUF  - a légitársaság a Wizzair >>> Július 9. 20:00 Ferihegy 2. --> Róma Fiumicino 2 21:45
-Róma - Bilbao: 15 326 HUF - a légitársaság itt Easyjet >>> Július 10. 6:40 Fiumicino 2. --> Bilbao 9:05

Tehát összességében 23 791 HUF, azaz közel harmadannyiért is ki lehet jutni, csak meg kell aludni Rómában (: Teszteljük milyen kényelmesek egy rövid estére a reptéri székek. Bilbao-ból pedig visz át busz a nap derekán Bayonne-ba ugyanúgy (~20 Euró) és onnan pedig az egyszerű vonat SJPdP-ba (~9 Euró). Vagy stoppolni is lehet, bár ahogy hallottam a spanyolok elég bizalmatlanok a stopposokkal szemben. Mindenesetre ott leszek, alig több mint 100 km-re a kiindulástól, és ezernyi módja van tényleg el is jutni oda.

Hogy hogyan, hát, ezen van még pár napom gondolkodni.


Szabó-Mészáros Marcell

süti beállítások módosítása