Samwise 2012.08.13. 08:30

100

31. nap Samos - Ferreiros <~> Santiago de Compostella ~ 100 km 

Ilyen hamar se keltem jó rég, hogy viszonylag hamar érjem el a szállásom. A legszebb az egészben mégis az volt, hogy minden méter után melyet megtettem, elevenen éreztem, hogy egyre közelebb érek Santiago sírjához.

IMG_4514.JPG

A hegyek között jóval sötétebb a hajnal, a napot is csak 8 óra után látom meg legkorábban. 6 óra után van már, mikor felveszem a cipőmet. Látszanak megint a csillagok, és a fogyó Hold. Most is megérint a látvány, hiába láttam elégszer az elmúlt hetekben. A hegyek között van valami különlegessége az egésznek. Nem, nem félelmetes. Valami más. 
Így haladok, a világosodó völgyben, egészen Sarria városáig. Ez az a város, ahol az utóbbi időkben minden nap majd' 1000 ember kelt útra gyalog, hogy megkapja a Compostella-ját. Lenyűgöző, de mégis ijesztő. Hirtelen nagyon sokan lettünk az úton. Vigyázni kell a szállás helyekkel is. Ezért vettem magamhoz a dolgaimat korán. 
IMG_4523.JPG
Ettől a várostól még 3-4 óra amíg elérem az albergue-met, kicsit lassítok, mert van időm. Élvezem a tájat is, a környezetet. Egymást érik a kis tanyagazdaságok, itt-ott meg erdő rengetegek uralnak mindent. Mikor megérkezem látom, hogy nem csak én siettem e helyre. De kapok helyet,  nem aggódom.
Ferreiros-ban igazán nem élnek sokan. A két éttermen, pár házon kívül nincs itt semmi. Az egyik ilyen felújított házban van a szállás is. Alig 22 fős. Van konyha is, ami azt jelenti, hogy ma este is főzés lesz. A fogadós asszony készséggel magyarázza, hogy az étteremben adnak hozzávalókat a főzéshez. Így jutok egy doboz paradicsom püréhez, két konzerv tonhalhoz. Tésztám még egy kicsi van. Mára elég. És meg valami: egy liter friss tej. Ezt forralást követően vízzel hígítom (nehogy meghajtsa a gyomromat), és a megszokott zabpelyhemmel megeszem. Ma estére sok lenne ennyi tej, így egy kis palackkal elrakok az útra másnap reggelre.
A szálláson és a kis tanyán sem történik különösen sok minden. Ma egyedül vagyok magyar e környéken, csendes napom van. A vacsorámat naplemente előtt készítem és fogyasztom el. Aztán pedig nem teketóriázom tovább, aludni térek.
IMG_4563.JPG
Terveim szerint innen számolva az 5. nap érem el Santiago-t. Időben ez azt jelenti, hogy augusztus 15-én szeretnék beérni (a blog ugye 3 napos csúszással íródik). Nagyboldogasszony Anyánk ünnepe lesz. Csodálattal teli.  Az óceánhoz megint 5 nappal később, 20-án szeretnék megérkezni. Szent István királyunk ünnepén. És akkor már csak a vissza út van, azaz ha lesz jegyem hazafelé, akkor haza repülni megint pár nappal később, augusztus 25. napján fogok. De addig is, még pár kilométer vár rám.
Szabó-Mészáros Marcell 

komment

Címkék: Úton

süti beállítások módosítása