Samwise 2012.07.14. 08:30

Pireneusok

1. nap Saint-Jean-Pied-de-Port --- Roncesvalles

Nem mondom, hogy elsőre sikerült megtalálni a helyes utat. A szállásból kilépve balra vezet az út. Én jobbra indultam el. Pár száz méter után viszont megtaláltam a zarándok irodát, ahol egy pecsét került a Credencial-ba, majd mikor rossz fele indulok - továbbra is- utánam szóltak, hogy Santiago a másik irányba van. Innentől már meg is leltem az utat, hiszen a jelzéseket így menet irányba már észreveszi az ember...

IMG_0548.JPG

Valakitől azt hallottam, hogy az El Camino maga az élet, és a Pireneusok a szülőcsatorna. Át kell verekednünk magunkat, hogy élhessünk e világban. 

Jöjjön hát,irány a hegy. Sokaktól hallottam, hogy ez a szakasz a legnehezebb mind közül. Talán így is van. Mindenesetre a 15 fok és a köd segített rászolgálni erre a tényre. Meredeken kezdődik a hegyi szakasz, már rögtön Saint-Jean-Pied-de-Port után. 2 hosszú és izzasztó óra után a ködből mintegy hirtelen egy albergue (zarándok szálló) tűnik elő. Az a forró tea a lebetegedéstől mentett meg.

Majd' egy órát pihentem itt, közben a ruháim is száradtak. Idő közben két magyar hölgy is érkezett a pihenőhelyhez. (Később még visszatérek hozzájuk) Miután a pihenőig a legtöbb ruhám kívül-belül nedves lett, a futó atlétát vettem fel a polár felsővel, mindenre pedig a pancsós esőkabátot. A nap legjobb döntése volt ruházatilag: nem fáztam, nem izzadtam, mint egy ló, és nem is áztam meg. Nem az a kimondott eső volt ugyanis, hanem szemerkélő csapadék. De én már ellene védve voltam. 

IMG_0578.JPG

Indultam tovább, hiszen az út nagy része még hátra volt. Felmerészkedni közel 1400 méter magasba,  majd vissza ereszkedni 900 méterre a túloldalán. Pár órával később beértem a magyarokat, és valamennyit együtt is mentünk. Végig köd volt, de így is csodaszép a látvány! Hiába az időjárás, hiába a hosszú és nehéz terep. 6 órával később érkeztem Roncesvalles-be. A szálló kifogástalan, tavaly újították, új ágyak, zárható szekrény és fürdő, még a ruháim is megszáradtak(:  

IMG_0581.JPG

Hány mitikus történethez kaphattak e hegyekben ihletet? Mit tartogat ez az út, ha már az első nap ilyen csodákkal találkozhat az ember?

Én eljöttem, hogy megtudjam.

Szabó-Mészáros Marcell 

komment

Címkék: Pireneusok

süti beállítások módosítása