Samwise 2012.08.12. 08:30

Gregorián

30. nap Fonfria - Samos <~> Santiago de Compostella ~ 130 km.

Ma sem az elsők közt keltem és indultam el. 8 óra is elmúlt, mire a völgyekben járok. Szép hajnal virradt ma is. A mai nap különlegessége nem az útban, hanem sokkal inkább a választott szállásban volt.

IMG_4438.JPG

Az út nem volt hosszú, és nem tudnék oly dologról beszámolni, melyről az előző napokban nem tettem e már volna amúgy is jelentést. A táj továbbra is gyönyörűséges. Egészen Santiago-ig ezen erdős hegyekkel, dombokkal övezett vidék változatlan marad. Csupán a magasságok csökkennek fokozatosan.  Samos nem fekszik közvetlen a Camino útvonalán. Pár kilométeres kitérővel lehet oda jutni. Elég híres ahhoz, hogy megérje ezt a fáradalmat. Itt ugyanis bencés szerzetesek vannak a Samos-i monostorban. E monostor a maga nagyságával uralja a kis falu látképét. Egy völgyben fekszik, és ahogy meglátom a távolból, felragyog az arcom.

IMG_4450.JPG

Nem tart soká, míg a szálláshoz érek, ami persze a monostorban van. Pár perc és épp nyit. Addig beszélgetek egy magyar lánnyal, aki szintén az albergue nyitását várja. Nem telik el sok idő, és már bent is vagyunk. Érdekes az egész, hiszen csak egy alvó helyiség és egy nagyobb fürdő van. Se konyha, se társalgó, semmi. A száradó ruhák a bejárat előtti magasabb utca fáin, bokrain, és falain lógnak. Én a falra terítettem, kövekkel terheltem le a szél miatt. Könnyen száradnak, alatta a fal majdhogynem tűz forró. Amíg a ruhák elvannak maguknak, addig én kicsit pihenek és írok. Este ugyanis énekes mise lesz a monostorban. 

IMG_4494.JPG

Ez az a monostor, melynek orgonája több mint 3000 síppal büszkélkedhet. Persze nem szólaltatják meg őket bármikor. Van a monostorban körbevezetés is pár Euro-ért. Az esti mise sem különb a gregorián énekekkel. Sokan vagyunk, és a Compostella-ba igyekvők áldást is kapnak. Örömömre szolgál e helyre is eljutni, és látni, részt venni e misén. Esteledik, mikor vége van a misének.

Vacsorára azt eszem, mint máskor reggelire, 1 liter tejet zabpehellyel, és most egy kis csokis keksszel. Lefekvéskor átgondolom a napomat. Kissé lassan indult a napom, de végtére is jó helyre érkeztem. Egy lépéssel még közelebb célom felé.

Szabó-Mészáros Marcell 

süti beállítások módosítása