7. nap Estella - Torres de Rio

Az előző nap meséje után, nem csodálkozom, hogy későn hagytam el Estella-t. 8 óra előtt indultam. És innentől nem is tudok annyi szépről és jóról beszámolni. 

IMG_1083.JPG

Az eddigi legtöbbet mentem, és azt igazán melegben. Nem csak én, még nagyon sokan voltak, akik ezt a 29,5 kilométert tették meg. Az út elején viszont Irache faluja nyújtotta a nap 3 szépségéből az elsőt: borkútjáról vált híressé, ahol a zarándokok a víz mellett egy pohár bort is magukhoz vehetnek. (további információ webkamerás felvétellel együtt: www.irache.com) Száraz bor a javából. Egy órával később Azqueta kis falujában Pablito Sanz-t kerestem fel. Íme a második szép dolog: Ő majd'30 éve szolgálja a Santiago-ba igyekvőket. Pecsétet, és sétabotot ad. Valamint jó tanácsot a bot használatához. Így vágtam neki a hátralevő közel 20 km-nek. 
IMG_1112.JPG
Piszkosul hőség volt. Aznap 36 fok volt árnyékban. Száraz meleg, hamar elfogy a víz is. Ha még van, abban meg teát lehet főzni lassan. 5 órán keresztül sajnos szinte végig napon voltam, a kalapom alatt. Néhol egy egy fa árnyékában pihenünk meg többed magunkkal. Mindenki lassan halad. Sokan Los Arcos-ban maradnak, én megyek tovább, másfél óra a következő falu.
IMG_1118.JPG
4 órakor vonszolom be magam az albergue ajtaján. Ez a 3. szépsége a napnak. Veszek egy negyed dinnyét, és egy hideg zuhanyt. Lepihenek. Nincs erőm semmire. Holnap melegebb lesz. De szerencsére a távolság kevesebb lesz. 
Fél 10 körül az ablakom alatt az egyik zarándok kis gitáron rögtönzött koncertet ad. Jól esik elaludni egy kis zenére. Jól érzem magam, jó helyen vagyok. Tulajdonképpen minden szép.
Szabó-Mészáros Marcell
süti beállítások módosítása