12. nap Viloria de Rioja - Villamajor Montes de Oca

A napom csodásan indult. Még ennyit itt nem aludtam: 7 órakor keltem! Aztán kiadós reggeli még a Coelho "kereszt gyermekénél", majd indulás.  Nem siettem el a reggeli készülődést sem. Talán már kilencet ütött a harang, amikor útra keltem.

IMG_1412.JPG

A táj most csak gabonamezőkkel volt övezve, nekem meg igazán nem volt mára végcélom. Meg is álltam nem egyszer a tájban gyönyörködni. Leültem és csak néztem. Aztán csak mentem a napos ég alatt. Két vagy három falut is elhagyhattam, mikor a szállásról kezdtem gondolkodni.  

IMG_1482.JPG

Olvastam egy albergue-ről, ahol a spanyol fogadós készíti a vacsorát és a reggelit. Gondoltam ez tökéletes lesz. Alig egy óra alatt odaérhetek, pont mikor kinyit. Így is lett, nyitásra érkezem, de egy tábla áll az ajtón spanyol felirattal. Nem értem. Sokan mondták, hogy ne tervezzek semmit a Camino-n, könnyen lehet, hogy máshogy alakul. Ma ez sokadjára bebizonyosodik. Megkérdezek egy helybelit a közel 100 fős falucskából. Mutatom a táblát, és jön is a magyarázat. A néni angolul, én meg spanyolul nem értek. Végül kézzel-lábbal megértem, hogy 'no albergue'. A következő falu, ahol megszállhatok, egy újabb órányira van. Tehát indulni kell.

Egyedül vagyok az úton. Csak egy zarándok jön. Velem szembe. Szakállas férfi, visszafelé Santiago-ból. Neki már sikerült.  Nemsokára el is érem Villamajor Montes de Oca-t, ahol aludni fogok. Két albergue is van, a municipal-ba, azaz az önkormányzatiba megyek. 5 Euro, és aznap én vagyok az első. Később érkezik még két francia idős hölgy is. Elalszok egy rövid időre. Arra kelek, hogy a nevem üvöltik a földszintről. A magyar pár az, akik tegnap is vártak velem a szállásra. Ők a másik helyen laknak. Cipőmről tudták, hogy itt vagyok (a cipőt mindig lent kell hagyni a legtöbb helyen, a bejárat mellett, állványon). Örülünk egymásnak. Később együtt is vacsorázunk. Itt mindenki megosztja ételét. Első napokban ugyan nehezemre esett -aki ismer, az tudja-, de ma már jól esik adni belőle.

Elköszönünk újra egymástól. Másnap ők buszra szállnak Burgos-ig, így tényleg jóval előttem lesznek. Csendes nap volt a mai. Elmosogatok, és pihenni térek estére.

Szabó-Mészáros Marcell

süti beállítások módosítása