14. nap Agés - Burgos

   
Megszokhattátok már Ti is, ahogy én, hogy mostanság 7-kor kelés, reggeli, és 8 óra után van indulás csak. Így volt ezen a napon is.

IMG_1508.JPG

Eleinte aszfaltúton haladtam Atapuerca falujáig. E falu Európa egyik legjelentősebb régészeti ásatásainak egyike. Itt találták meg a legöregebb európait, a 800 000 éves Homo Antecessor csontjait (a jelenleg is feltárás alatt lévő területre külön autóbusz indul, telefonos bejelentkezést követően). A települést elhagyva egy újabb hegy csúcsára kell feljutnom. Most is egyedül vagyok, de én nagyon szeretem. Az idő olyan, mint tegnap. Kellemes nagyon, gyalogláshoz pont alkalmas. A hegytető itt lapos, és széles. Sok zarándok hagyta itt keze nyomát a kis kövekből rakott mindenféle alakzatokban. Itt egy szív, ott egy üzenet, egy kereszt, vagy nyíl. A hegy túloldalán pedig Burgos tűnik fel a távolban. Innen a hegyről olyan 20 km oda az út. Indulok.
IMG_1528.JPG
Újra gabonaföldek közé érek. Egy pár falut el kell hagynom a nagyváros előtt. Utamban még egy repülőtér is kerül, aminek a szélén haladok el, pedig könnyebb lenne átvágni rajta... Szerencsére utána a Burgos óvárosáig vezető kis folyóval találkozom. Partja szép és rendezett. Kis ösvény halad mellette, és egy bicikliút. Az utolsó másfél óra így már a város előterében telik, de szép környezetben mégiscsak. A szállás, amit ma estére néztem ki, az pedig pont erre lesz. Délután 2 óra előtt érkezem, pont mikor kinyit. Adomány szállás, vacsorával és reggelivel. Emaus testvériség tartja fent. Igazán impozáns a lakhely, frissítővel, és harapnivalóval várják a megfáradt embereket. Legelőször is pihenek, csak utána megyek kicsit körbe nézni a városban. Burgos gyönyörű, de erről holnap számolok be, hiszen írtam, maradok itt egy napot.
Este közös misét követően vacsorázunk. 12 főt számlálunk összesen. Főleg franciául zajlik az asztali társalgás, de kedvesek mert, a koreai srác és miattam, akik csak angolul értünk, fordítanak. Ma este a fiatalságot mi képviseljük. 
brebisss 049.jpg
Majdnem este 10 óráig beszélgetünk, szép és nyugodt esténk van. Én még írok egy kicsit az ágyban, de nem sokáig bírom. Elnyom engem is az álom.
 
Szabó-Mészáros Marcell
süti beállítások módosítása